Du måste vara inloggad för att skriva

Robert Lindell
Datum 2014-04-25 11:27:09 IP: 213.113.75.205
För att få lite fart på detta forum kanske man kunde ha lite "uppsnack" och eftersnack runt varje GP-race under året. Banan, formkurvor, motorer, startspår, finalfyran m.m. Min fyra för i morrn: Ward, Nicki, Kasprzak, Zagar.


Bertil Hansson
Datum 2014-03-26 02:10:19 IP: 37.250.27.89
För att rekrytera nya förare behövs i första hand att minska kostnaden. 250cc kan ju kanske vara ett alternativ och framför allt göra det billigare både att köpa och underhålla materialet och se till att trimning över vissa normer förbjuds. Det viktigaste är att alla har samma förutsättning så att inte de som har större ekonomiska resurser kan skaffa sig fördelar. Då rasar kostnaderna fort i vädret igen. I nuläget förstår jag att många föräldrar inte har råd eller intresse av att ta kostnaden. Försdök få igång en serie för 250cc.


Tommy Rander
Datum 2014-03-18 09:27:57 IP: 37.250.249.41
När du skriver marknadsföring, menar du då att sporten inte raggar nya förare på ett vettigt sätt utan bara framstår som elitverksamhet? Dagens ungdomsverksamhet verkar i huvudsak vara "ärvd". Har talat med en del crosskillar i 14-15 års åldern och dom kan inte tänka sig pröva en 85cc-hoj: "leksaker", säger dom. 250cc, som ser ut som riktiga speedwayhojar, skulle kunna öppna för crossungar. Därifrån kom massor av förare innan vi fick 80/85 och så är det fortfarande österut. Laguta är ett sånt exempel.


Conny Haage
Datum 2014-03-16 11:34:00 IP: 90.231.194.37
Svensk Speedway och framtiden,det ser inte ljust ut. Men vad är felet, marknadsföring vill jag påstå, speedway framställs idag som om det endast finns Elitverksamhet och dit rekryterar du inga nya förare. Hoppas på vettig diskusssion i detta Forum / Weslake


41669TOR
Datum 2014-03-10 05:50:23 IP: 90.227.183.88
Då är forumet igång. Första frågan är väl om en hårt standardiserad 250cc- maskin borde införas från cirka 13 års ålder. Det innebär att svenska ungdomar kan träna och tävla med riktiga cyklar och enkelt borde kunna slåss med polacker och andra på 500cc från det att de fyller 16.


Artiklar


Detaljer om Warszawa resan..

2019-05-02 10:36:27 Tommy Rander

Resenärerna till Warszawa får slutliga dokument med reseinformation, kontaktlista med mera cirka 7 maj. Detta sägs för att några har frågat. LÄS MER

Hancock avbryter karriären

2019-05-02 10:31:32 Tommy Rander

Greg Hancocks fru har drabbats av aggressiv bröstcancer och legendaren avbryter omedelbart karriären för att stötte henne och parets tre gemensamma barn. Vi och hela speedwayvärlden hoppas att det ska sluta lyckligt på det privata planet. De rent sportsliga följderna blir att GP får sätta in Robert Lambert, som är förste reserv samt att Dackarna måste hitta en ersättare. LÄS MER

Nummer 3/4 2019...

2019-04-25 15:31:59 redaktionen

Dubbelnumret innehåller även årets "bibel" - årskalendern Speedway Sverige 2019. Stor intervju med en taggad Woffinden, expertisen om hur årets Elitserie ska sluta. Falköping-Falkarna-Per Tage Svensson i serien Händelser och så vidare. LÄS MER

Wroclaw nästa!

2019-04-24 20:34:35 Tommy Rander

Resan 18-20 maj till den fantastiska VM-premiären i Warszawa sålde slut. 41 persbänkar sig på nationalstadion för sportens största publikfest. Nästa resa går till Wroclaw för femte GP-ronden första helgen i augusti. Depositionen är 1925:- per person och när den är betald är samtidigt platsen bokad. Depositionen kan överlåtas på annan person vid sjukdom etc. Absolut senaste dag för bokning är 1 juli. Det finns 30 platser och tar de slut meddelas det till den som berörs. Bokning/deponering kan även göras via webshopen. Priset för flyg t/r, mat, bussar i Polen, entrebiljetter, tre nätters logi med mera är 5375:- för prenumeranter och 5500:- för övriga. Avresa fredag eftermiddag 2 augusti från Stockholm/Skavsta och Landvetter/Göteborg, återkomsten måndag 5:e. Pris och andra detaljer följer i tidningen. Wroclaw bjöd på underbar speedway vid Speedway of Nations 2018 och är en av landets bästa banor. Staden är en av de vackraste i Polen och vi bor i lägenheter mitt i den gamla delen. Det blir seriespeedway söndag 4:e! LÄS MER

Världsmästerskapets historia del 1 strax slut. Del 2 är halvvägs!

2019-04-24 20:34:01 Redaktionen

Arbetet med den andra boken om världsmästerskapets historia pågår. Titeln är "Svenskarnas tid" och utgivningen beräknad till månadsskiftet september/oktober 2019. Boken omfattar åren 1956-1975. Priset blir samma som för volym 1 - det vill säga 480:- Beställning görs via webshopen eller tidningen. Den tryckta upplagan blir den som följer av förhandsbeställningarna plus 50 ex för lager. Varje bok är numrerad och signerad. Något mer tryck görs inte efter första upplagan. Det finns bara 20 ex kvar nu av den första boken "Epoken Wembley". LÄS MER

Denna hemsida...
Det enda som skrivs på denna sida är information som berör Speedway Racing, böcker, resor och liknande. Här finns också info om lösnummer, länk till webshopen och liknande. För nyheter om speedway i allmänhet hänvisar vi till aktuellspeedway.se som gör det väldigt bra.
Börjar man prenumerera nu....
..börjar man med dubbelnumret 3+4/2019 som når prenumeranterna 29 april. Helårspenumeration kan påbörjas när som helst och omfattar 10 nummer inklusive väggalmanack och årskalendern Speedway Sverige. Priset är 750:-.      
. Betala till bankgiro 0778-3731, mottagare Transmission Media AB eller med kort via webshopen.
GLÖM INTE att ange namn, adress och gärna mobilnummer och mailadress, om sådan finns.
Vill man börja med ett tidigare eller senare nummer anger man det vid betalning. 
Var köper man lösnummer?
Klicka på fliken Köp tidningen längst upp på sidan, den leder till en förteckning över var den finns i lös form. Man kan också förbeställa nästa nummer via webshop eller genom att sätta in 80:- på bankgirot 778-3731. Glöm då inte att sätta ut namn och adress!
Frågor & svar
Bästa och snabbaste sätt att nå oss är via info@speedwayracing.se. Vill du hellre ringa så svarar Thomas Lind på 0736 536210 dit även sms kan sändas.